Technische commissie

Technisch advies, vletten, sleepboten

vletcasco

Inventarisatie schepen

Aanleiding

Binnen onze admiraliteit is een discussie gaande over de status van onze vletten en slepers. Hoe staat onze vloot erbij? Ook denken dat we wel genoeg vletten hebben in onze regio. Hebben we ongelijk?

Zie onze schepenlijst

Vletten

Is er behoefte om toch een vlet te vervangen?
Oude vletten afstoten kan kosten besparen.
Zijn er overtollige vletten? Ledenkrimp?
Weer eens een (nieuwe) vlet er bij gewenst door uitbreiding met leden?
De wens om een gebruikte vlet te aankopen?

Slepers

Hetzelfde over onze slepers of motorboten. Geen wachtschepen.
Is deze betrouwbaar en laat die je nooit in de steek? Mislukt er nooit een spel omdat de sleper het niet doet.
Hoe dik is het vlak nog?
Is de sleper op leeftijd? Is de veiligheid te waarborgen? Lopen de onderhoudskosten op?
Is de motor uiterst betrouwbaar of is het een hobby motor?
Is de sleper echt veilig en betrouwbaar?
Is er behoefte om de sleper te vervangen?
Hebben jullie nog geen sleper, maar doen we het nog met de buitenboord motor, maar is die sleper zeker wenselijk?
Wat is de maximale vaarhoogte voor zo’n sleper?
Hoeveel vletten moeten er gesleept worden?
Voor welk soort water?

Laat je niet leiden door emotie of eventueel beschikbare gelden, beoordeel objectief.

Dit willen we graag weten om te inventariseren hoeveel schepen we nodig hebben en hoeveel we kunnen afvoeren.  Hierbij zit een lijst uit SOL. In de linker (lege) kolom aangeven b.v.

Is deze lijst niet kompleet voor je groep verbeter dit dan. Mist er wat zet het dan onder in de lijst en werk dan ook zelf SOL bij.